Medal of Honor: Warfighter – İnceleme

7

Medal of Honor: Warfighter – İnceleme

 

Ateş et ve ilerle.

İlk olarak BF3’de kullanılan ve bazı oyuncular tarafından büyük eleştiriler alan battlelog sistemi, Medal of Honor’da da aynen kullanılıyor. Ancak bazı farklılıkları var. İsterseniz, oyunun ana menüsünde bulunan ekrandan da single-player ve multi-playera ulaşabiliyorsunuz. BF3’de kullanıldığı gibi, oyunun bütün özelliklerine battlelog üzerinden ulaşmanız gerekmiyor. Alt yapı olarak aynı sistem kullanılsa da, illa battlelog.com’a girmemizin gerekmemesi, güzel olmuş.

Gelelim oynanışa. Konu anlatımındaki eksikler, gönül rahatlığı ile söyleyebilirim ki oynanışa yansımamış. Kovalamaca sahnelerinden tutun da, çatışma sahnelerine kadar bir çok yerde, yapımcılar iyi iş çıkarmışlar. Özellikle şehir içinde yaşanan kovalamaca sahneleri, bazı detay sorunları olsa da, hoşuma gitti. Diğer taraftan çatışma sahnelerinin daha akla yatkın olması da oyunun bir diğer artısı. Farklı oyunlarda gördüğümüz gibi, yüzlerce düşman ile karşılaşmıyoruz, patlamalar yaşanmıyor ve mermiler geçmiyor kafamızın yanından. Bu tarzda olan bazı bölümler yok değil. Ancak, onlarda iyi kotarılmış. Oynanışla ilgili söyleyebileceğim bir diğer şey ise, kapıları farklı şekilde kırarak içeri girmemiz (Breach sistemi). Bir çok farklı seçeneğimiz mevcut. Bunlardan birini kullanarak, farklı şekillerde giriş yapabiliyoruz. Daha sonrası ise hepimizin de bildiği yavaş çekim hareketleri, ve teker teker indirdiğimiz düşmanlar.

Özellikle oyunda mermi problemi çekmememiz, iyi olmuş. Merminiz bittiğinin de takım arkadaşınızdan hemen isteyebiliyorsunuz. Ancak, 2. silahımızın mermisinin sonsuz olması. Kötü olmuş. Zaten kullandığımızda söylenemez. Ancak yine de gerçekçiliğe balta vurduğu gerçeğini değiştirmez bu.

Bir özelliği ile kaybeden Medal of Honor, diğer özellikleri ile + puan kazanıyor. Bunlardan birisi de yapay zeka. Özellikle çatışma alanlarında düşmanlarımızın bizim pozisyonumuza göre yer değiştirmeleri ve saklanarak ateş etmeleri, biraz olsun oyuna gerçekçilik katıyor.

Grafik herşeydir. Yalan! 

Gelelim oyunun grafiklerine. Frostbite 2 grafik motoru bu oyunda da kullanılmış durumda. FB2’nin bütün nimetlerinden yararlandığını söyleyemesem de, özellikle ilk oyundaki küçük ve özensiz çevre tasarımlarından sonra, bölümlerin geniş alanlara taşınması oyuna artı olarak yazılabilir. Büyüyen çevre ile tasarımlardaki detaylar da gelişmiş. İlk oyundaki çevre tasarımlarında bulunan eksikler göze batıyordu. Warfighter için de aynı durum geçerli olsa da, birkaç şey dışında ilk oyun kadar gözüme batan bir problem ile karşılaşmadım.
Yayınlanan fragmanlarda görünen, farklı ülkelerin özel birlikleri ile olan iletişim, ses ve karakter tasarımları oyuna güzel yansıtılmış. Farklı tasarımlar söz konusu. Seslendirmeler de bir o kadar iyi. Bulunduğunuz bölge ya da iletişimde olduğunuz birliğe göre çeşitli dillerde seslendirmeler söz konusu. Ancak, silah ve çevre seslerinin karakter seslendirmeleri kadar iyi olduğunu söyleyemeyeceğim. Özellikle silah seslerindeki benzerlikler dikkatimi çekti. Benzerliklerin yanı sıra, darbeli matkap gibi gelen silah sesleri, bayağı ilginç olmuş. Silahlar konusunda uzman olmasam da, bu konuda şu anda piyasadaki en iyi silah seslerine sahip oyun olan BF3 ile kıyaslandığında, aralarında dağlar kadar fark olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.

Seslendirmelerin yanında, kısaca müziklerden de bahsetmek istiyorum. Farklı yerlerde giren ortama uygun müzikler, benim için gayet yeterliydi. Özellikle oyunun credit ekranında çalan müzik çok hoşuma gitti. Özellikle bazı soundtracklerin altında “Ramin Djawadi”adının yazması, gerçekten hoş olmuş. Kendisi, Prison Break, Game of Thrones ve Peron of Interest gibi dizilerin soundtracklerinin yapımcılığını da üstleniyor. Ayrıca, Linkin Park’da listede bulunuyor.

Yazılarımı takip edenler bilir, özellikle teknik problemleri son olarak yazmayı severim. Bu seferde geleneğimi bozmayacağım. Birazdan bahsedeceğim hataların bazılarını olağan karşılayabilirdim. Ancak, “Bu kadar da olmaz ki!” dedirten hataların yanında, onlar da kaynadı. Özellikle oyundan atma problemi ile karşı karşıya kaldım. Bir anda pencere küçülüp, sonra tekrardan tam ekrana geçiyor. Nedenini çözmedim. Grafik kartının sürücüsünden kaynaklanıyor olabilir dedim, ancak daha 2 gün önce yeni sürücü gelmişti. Diğer bir sorun, oyunda kilitlenmeler yaşanıyor. Sadece 2 kere başıma geldi. Ancak bu da can sıkan diğer bir problem. Oyun daha çıkmadan gelen yaklaşık 500mb olan güncelleme ile birlikte dahi bu kadar sorun olması, “Acaba güncelleme olmasaydı, nasıl olurdu?” sorusunu getiriyor.

Related posts

Leave a Comment