League of Legends 3.03 Yama Notları

League of Legends 3-03 Yama Notları

League of Legends 3.03 Yama Notları

League of Legends 3-03 Yama Notları

League of Legends’ın beklenen 3.03 yaması Quinn ile beraber koluna bazı şampiyonlar için nerf takarak geldi. Öncelikle Quinn’in “Demecia’nın Kanatları” oyuna eklenen yeni SG Taşıyıcı olduğunu söyleyeyim. Şampiyonu daha oynamadığım için bir şey diyemiyorum ama yanındaki kartal ve tasarımı göze çok güzel görünüyor.

 

Şampiyonun özellikleri ise şöyle:

Harrier (Pasif): Valor periyodik olarak düşmanları “Vurulabilir” olarak işaretler. Quinn’in “Vurulabilir” hedefe karşı ilk normal saldırısı fazladan fiziksel hasar verir.

 

Blinding Assault: Quinn Valor’u hedef bölgeyi kör etmesi ve hasar vermesi için çağırır.

 

Heightened Senses: Pasif olarak “Vurulabilir” hedeflere karşı Quinn’e Saldırı Hızı sağlar. Valor’un Saldırı Hızı ise kalıcı olarak artar. Aktif edildiğinde Valor geniş bir bölgeyi görülebilir hale getirir.

 

Vault: Quinn rakibe doğru atılarak fiziksel hasar verir ve hedefin Hareket Hızını yavaşlatır. Hedefe yetişince en fazla saldırı mesafine kadar geri zıplar. Valor anında hedefi “Vurulabilir” olarak işaretler.

 

Tag Team: Valor savaş alınında Quinn ile yer değiştirir ve mesafeli bir birim olarak saldırır. Hazır olduğunda, Quinn ok yağmuru fırlatarak geri döner, oklar bütün düşmanlara fiziksel hasar verir.

 

Hemen nerf’lere geleyim. Taric büyük bir değişim geçirdi, Riot bunun her ne kadar Taric’in yararına olduğunu söylese de Zırh ve Mana’ya bağlı bu değişikliklerin bana sorarsanız Taric’a büyük bir faydası yok. Xin Zhao’nun Amansız Hücum’u ve Mızrağın Hışmı yeteneklerinin hasarı düşürüldü, bekleme süreleri arttırıldı. AP Kayle’ye kötü haber Hesaplaşma’nın hasarı düşürüldü ama varış hızı ve yavaşlatma süresi arttırıldı. Nidalee’nin ise Puma formundaki Büyü Direnci ve Zırhı düşürüldü, artık üst sırayı o kadar kolay parçalayamayacak.

 

Bununla beraber ping’lere yeni ikonlar eklenerek oyuncuların hızla iletişim kurma olanağı güçlendirilmiş.

Amumu

Yapılan değişiklikler Amumu’nun ani hasarını biraz düşürdü ve Hüzünlü Mumya’nın Laneti’nin tüm takımı kilitlemesini engelleyerek takım çatışmalarında daha çok yayılma imkanı tanıdı.

  • Sargı Atışı
    • Hasar 80/140/200/260/320’den 80/130/180/230/280’e düşürüldü
  • Hüzünlü Mumyanın Laneti
    • Etki alanı 600’den 550’ye düşürüldü

Ashe

Uzun menzilli dövüşen klasik bir YG taşıyıcı olan Ashe’yi, oyun sonunda daha büyük bir tehdit haline getirerek benzerlerinden ayırmak istedik.

  • Seviye başına saldırı hızı %3,34’ten %4’e çıktı.

Darius

Yapılan değişiklikler, Darius’un Noxus Giyotini ile ardı ardına şampiyon katletmeye devam etmesini sağlarken, koridorlama aşamasında aşırı gelişmesini engelleyecek.

  • Noxus Giyotini
    • Noksus Giyotini hedefi öldürdüğünde, sonraki 12 saniye boyunca yeniden kullanılabilir. Bu üst üste birkaç kere tekrarlanabilir
    • Bekleme süresi tüm kademelerde 100’den 120/100/80 olacak şekilde değiştirildi.

Fiddlesticks

  • Fiddlesticks’in bazı görsel efektleri güncellendi

Garen

Garen’in dayanıklılığını biraz azalttık. Artık taban özelliklerinden fazladan Zırh ve Büyü Direnci almıyor. Garen seviyesine bağlı olarak 4-14 arası Zırh ve Büyü Direnci kaybedecek.

  • Metanet
    • İyileştirme oranı saniyede azami Can değerinin %0,5’inden %0,4’üne düşürüldü.
  • Amansız Hücum
    • Büyünün yapılma süresinin uzamasına neden olan bir hata düzeltildi.
  • Yiğitlik
    • Pasif etki; Zırh ve Büyü Direnci değerlerinin tamamı yerine eşyalardan, rünlerden veya kabiliyetlerden gelen fazladan Zırh ve Büyü Direnci’ni %20 artıracak şekilde değiştirildi.
  • Demacia’nın Adaleti
    • Büyünün yapılma süresinin uzamasına neden olan bir hata düzeltildi.

Hecarim

Yapılan değişiklikler, Hecarim’in oyunun başlarında ormanı temizlemesini kolaylaştırıp dayanıklılığını artırıyor. Öte yandan, oyun sonunda takım çatışmalarından sağ çıkmasını zorlaştırıyor.

  • Galeyan
    • Verdiği hasar 50/85/120/155/190’dan 60/95/130/165/200’e çıkarıldı
  • Dehşetin Ruhu
    • İyileştirme, %10/15/20/25/30’dan her kademede %20’ye ayarlandı.
    • Bekleme süresi her kademede 14 saniyeden 20/18.5/17/15.5/14 saniyeye artırıldı.
    • Dehşetin Ruhu’nun gereğinden fazla hasar vermesine neden olan bir hata düzeltildi.

Janna

  • Muson
    • Mana bedeli 150/225/300’den 100/150/200’e düşürüldü

Kassadin

Cehennem Kılıcı’nı tüm yapılara karşı tutarlı hale getirdik. Zaten hareketli ve etkili bir suikastçi olan Kassadin’in aşırı bir itme gücüne ihtiyacı yok.

  • Cehennem Kılıcı
    • Kassadin’in Cehennem Kılıcı kullanırken yaptığı normal saldırıların, Muramana’nın aktif hasarını birden fazla kere tetiklemesine neden olan bir hata düzeltildi.
    • Cehennem Kılıcı’nın aktif etkisi, artık inhibitörlere ve merkeze hasar vermiyor.

Kayle

Yapılan değişiklikler, Kayle’nin yetenek setinde aşırı güçlü olan fakat farkedilmeyen noktaları düzeltiyor. Hesaplaşma’nın ilk andaki etkisini artırmak için yavaşlatma etkisi güçleniyor fakat süresi kısaltılıyor.

  • Artık her seviye atladığında Büyü Direnci artmıyor.
  • Hesaplaşma
    • Hedefi yavaşlattığında, hedefin aldığı hasar artmıyor.
    • Artık hedefi Kutsal Ateş etkisine sokuyor.
    • Yavaşlatma süresi 4 saniyeden 3 saniyeye düşürüldü.
    • Yavaşlatma oranı %35/40/45/50/55’den tüm kademelerde %35’e düşürüldü.
    • Atış Hızı 1300’den 1500’e çıktı.

Nidalee

Bu değişiklikler Puma halinin öne çıkması istenen özellikkeri olan yüksek hasar ve hareket hızını öne çıkararak, dayanıklılığı geri plana alıyor.

  • Artık seviye atladığında Büyü Direnci artmayacak.
  • Pençele
    • Yetenek Gücü oranı 0,4’ten 0,6’ya çıktı.
  • Puma Sureti
    • Artık fazladan Zırh ve Büyü Direnci vermiyor.

Renekton

  • İnsafsız Yırtıcı
    • İnsafsız Yırtıcı’nın hiçbir saldırıda kritik vuruş yapamamasına neden olan bir hata düzeltildi. İnsafsız Yırtıcı artık ilk saldırıda kritik vuruş yapabilecek.

Taric

Bu değişikliklerle, Parçala’nın verdiği pasif Zırh miktarı azaltılarak, rakiplerin oyunun başlarında Taric’e koridorda karşı koyabilmesi sağlanacak. Bunun karşılığında Taric, oyunun ilerleyen aşamalarında daha çok güçlenebilecek, yeni eşyalar kullanabilecek ve rakiplerini yakın mesafeden dövüşe sokabilecek.

  • Taban Saldırı Hasarı 57’den 62’ye düştü
  • Mücevher Ustası – Baştan yapıldı
    • Taric’in normal saldırıları, azami Manasının %2’si kadar fazladan büyü hasarı veriyor. Bu fazladan hasar, şampiyonlara karşı ikiye katlanıyor.
  • Parçala
    • Pasif harenin verdiği Zırh değeri 10/15/20/25/30’dan, Taric’in zırhının %12’sine dönüştürüldü (Taric’in kendine verdiği Zırh miktarı 10/15/20/25/30 olarak kaldı)
    • Aktif hasar artık Taric’in Zırh değerinin %30’una eşitlendi.
    • Tüm kademelerde Mana bedeli 50/60/70/80/90’dan 50’ye düşürüldü.
  • Parıltı
    • Mana bedeli 95’ten 75’e düşürüldü

Tristana

Ashe gibi Tristana’yı da oyun sonunda daha büyük bir tehdit haline getirmek istedik.

  • Seviye başına Saldırı Hızı, %3,01’den %4’e çıkarıldı.

Tryndamere

Yapılan değişikliklerle, YG Tryndamere’in Kan Hırsı’nın iyileştirme özelliğinden tam anlamla faydalanmaya başlamadan önce Hiddet biriktirmesi gerekecek. Bu sayede Kan Hırsı’nın oyunda planlanan rolü oynaması ve planlandığı şekilde karşı konabilmesi sağlanacak. Kan Hırsı’nı 100 Hiddet biriktirmiştken kullanmak, yamadan önceki 1,5 YG oranına geri dönmesini sağlayacak.

  • Kan Hırsı
    • Yetenek Gücü oranı ayarlanarak, 1,5’dan 0,3+ tüketilen Hiddet başına 0,012 (Hiddet tamamen doluyken 1,5) yapıldı.

Vayne

Yapılan değişikliklerle Vayne’in Takla’yı ve Kazıkatar’ı daha rahat kullanması sağlanarak, Vayne oynamanın neden olduğu baskını azaltılması hedefleniyor.

  • Seviye başına Mana 27’den 35’e çıkarıldı.
  • Takla
    • Mana bedeli 40’dan 30’a düşürüldü

Vi

Bu değişikliklerle Vi’ın ormanı temizleme hızı azaltılarak oyunun başında ormandaki varlığı azaltılacak. Vi Duvar Delen’i hazırlarken onu engelleyen rakipleri ödüllendirerek, Duvar Delen’e karşı konabilmesini de yeniden mümkün hale getirdik.

  • Taban Saldırı Gücü 58’den 54’e düşürüldü
  • Duvar Delen
    • Duvar Delen artık tamamlanmadan engellendiğinde bekleme süresi sırıflanmıyor, 3 saniyeliğine beklemeye giriyor. Harcanan Mana bedelinin ise tamamı değil, %50’si iade ediliyor.
  • Ezici Darbeler
    • Verilen hasar azami Can değerinin %6/7/8/9/10’undan %4/5.5/7/8.5/10’una düşürüldü.

Xin Zhao

Yapılan değişikliklerle Xin Zhao’nun oyunun başına hedefine uzaklaşma şansı vermemesi durumu değişecek ve özellikle de sadece savunma eşyaları çıktığı zaman ani hasarını azalacak.

  • Amansız Hücum
    • Hasar 70/110/150/190/230’dan 70/105/140/175/210’a düşürüldü
    • Bekleme süresi 13/12/11/10/9’dan 14/13/12/11/10’a çıkarıldı
  • Mızrağın Hışmı
    • Taban hasar 125/225/325’den 75/175/275’e düşürüldü
    • Bekleme süresi 100/90/80 saniyeden 120/110/100 saniyeye çıkarıldı.

Zed

Yapılan değişikliklerle Keskin Shuriken; Gölge Darbesi’nin daha riskli ama ödülü daha büyük bir alternatifi haline geld.

  • Keskin Shuriken
    • Hasar 75/110/145/180/215’den 75/115/155/195/235’e çıkarıldı.
  • Gölge Darbesi
    • Hasar 60/95/130/165/200’den 60/90/120/150/180’e düşürüldü

Eşyalar

  • Warmog’un Zırhı
    • Pasif Can Yenilenmesi, her 5 saniyede bir azami Can değerinin %1,5’undan %1’ine düşürüldü.

 

  • Bilgewater Palası

    Bu değişiklikler Bilgewater Palası’nı ÖZEL Aktif’i için almak isteyen şampiyonlara daha cazip bir seçenek haline getiriyor.

    • Tarif Değişti: Uzun Kılıç + Vampirî Asa + 200 = 1400 Altın
    • Saldırı Gücü 40’tan 25’e indirildi.
    • Can Çalma %10^’dan %12’ye çıkarıldı
    • ÖZEL Aktif hasarı 150’den 100’e düştü
    • ÖZEL Aktif yavaşlatması %30’den %25’e düştü
    • ÖZEL Aktif menzili 400’den 500’e çıktı
    • ÖZEL Aktif bekleme süresi 60 saniyeden 90 saniyeye çıktı.

 

  • Mahvolmuş Kralın Kılıcı

    Yapılan değişikliklerde Mahvolmuş Kralın Kılıcı, Can değeri yüksek hedeflere karşı daha etkili olarak SG şampiyonlarına daha yararlı bir hale geldi.

    • Tarif değişti: Hançer + Hançer + Bilgewater Palası + 650 Altın = 2850 Altın
    • Saldırı Gücü 45’den 30’a düştü
    • Artık %40 Saldırı Hızı veriyor
    • Can Çalma %15’ten %10’a çıktı
    • ÖZEL Pasif, Normal saldırılar, isabet ettiğinde hedefin mevcut Can değerinin %5’ine eşdeğer ek fiziksel hasar verir (minyonlara ve canavarlara karşı azami 90)” olarak değişti.
    • ÖZEL Aktif “Hedef şampiyonun azami Can değerinin %15’ini (en az 100) fiziksel hasar olarak verir, aynı miktarda iyileştirir ve hedefin Hareket Hızı değerinin %30’unu 4 saniyeliğine çalar (60 saniye bekleme süresi)” olarak değişti.
    • ÖZEL Aktif menzili 400’den 500’e çıktı.

 

  • Büyük Kertenkele’nin Ruhu
    • Yakma hasarı 3 saniye içinde 15-66’dan 14-50’ye düşürüldü.

Oyun Arayüzü

  • Oyuncular artık oyun içinde açılacak dairesel menüden 4 yeni sinyalden birini seçebilecek.
    • “Rakip Kayboldu” “Yoldayım” “Tehlike” ve “Bana Yardım Et”
  • Eşya dükkanı düğmesi açıklamasının, eşya dükkanı açıldıktan sonra ekranda kalmaya devam etmesine neden olan bir hata giderildi

İzleyici Modu

  • İzleyici Modu’nda mini haritanın üstünde görüntülenen sinyal düğmeleri kaldırıldı.

Yapay Zekaya Karşı

  • Yapay Zekaya Karşı Dominion’da, botların geri çekilme davranışı geliştirildi.

Genel
Saldırınca ortaya çıkan pasif etkileri, totemlere saldırınca harcanmayacak şekilde ayarladık.

  • Nami
    • Dalga Çağıran’ın Hediyesi artık toteme saldırınca bitmiyor
  • Thresh
    • Ölüm Cezası artık toteme saldırınca bitmiyor
  • Statikk Hançer
    • Pasif etki artık toteme saldırınca bitmiyor
  • Pırıltı
    • Büyülü Kılıç artık toteme saldırınca bitmiyor
  • Üçlü Kuvvet
    • Büyülü Kılıç artık toteme saldırınca bitmiyor
  • Lichboğan
    • Büyülü Kılıç artık toteme saldırınca bitmiyor
  • Buzdoğan Eldiven
    • Büyülü Kılıç artık toteme saldırınca bitmiyor

 

  • Renk Körü Modu’ndaki imleçler güncellendi
    • Tüm kırmızı imleçler turuncu yapıldı
    • Büyü yapma imleci, daha açık mavi yapıldı
  • LeaverBuster, istemciyle ilgili sorunları dikkate alacak şekilde geliştirildi
  • Fixed an issue that would cause some particles to be invisible for the duration of the match Bazı parçacıkların (Örn. Nidalee’nin mızrakları, Dr. Mundo’nun satırları) maç boyunca görünmez olmasına neden olan bir sorun düzeltildi
  • Hedef savaş sisine girdiğinde bazı büyülerin yapılmadan beklemeye girmesine neden olan bir sorun düzeltildi.
  • Can göstergelerinde artık her 1000 Can puanı için daha kalın siyah çizgiler olacak.
  • Kontrol paneli animasyonları açılınca artık paneldeki can ve kaynak göstergeleri de animasyonlu oluyor.
  • Ölüm ekranı geliştirildi. Şampiyon öldüğünde, hem takımın hem rakibin şampiyonları ve parçacıkları soluk renklerle görüntülenecek
  • Lig Puanı kazanımının ve seri sonuçlarının yavaş işleme girmesine neden olan bir hata düzeltildi.
  • Küme veya Terfi serisini kaybeden oyuncuların kaybettiği Lig Puanı miktarı azaltıldı.
  • Telafi modunda oyun kazanmak artık 100’den fazla LP toplamı oluşturmak yerine seri başlatabiliyor.
  • Lig Puanı erimesinin 28 günden sonra başlamasını engelleyen bir hata düzeltildi.

Related posts

Leave a Comment