Back to the Future: Episode 1 – It’s About Time

Back to the Future: Episode 1 – It’s About Time

Back to the Future: Episode 1 – It's About Time

Alışveriş Merkezi Otoparkı

Başladığımız nokta ilk filmde olayların başlangı noktası olan Twin Pines Alışveriş Merkezi’nin otoparkı. Eğer filmdeki sahneyi iyi hatırlıyorsanız repliklere kadar tamamen aynı olduğunu göreceksiniz –son kısmı hari . DeLorean yok olduktan sonra doktor ile konuşun. Burada hangisini diyalog se eneğini se tiğiniz önemli değil. Konuşmadan sonra doktor sizden not defterini isteyecek. Ekranın soluna doğru ilerleyin ve doktorun alet antasından not defterini alın. Dilerseniz öncesinde diğer nesnelere tıklayarak konuşmaları dinleyin. Not defterini doktora verdikten sonra diyaloglardan dilediğinizi se in ve olacakları izleyin.

Doktorun Laboratuarı

Doktorun evine geldiğinizde eşyalarının garaj satışına koyulduğunu göreceksiniz. Bildiğiniz gibi doktorun bilime olan aşkı maddi sıkıntılar yaşamasına yol a mış ve bankadan kredi almak zorunda kalmıştı. Ancak üzerinden aylar ge mesine rağmen doktor krediyi ödeyememiş – ünkü kendisi gelecekte- ve banka da önce eşyalarını daha sonra da evini satmak üzere satış başlatmıştır.

Şimdi doktorun geride bıraktığı ve başka ellere ge mesi durumunda tehlike yaratacak eşyaları arayacağız. Babanız ile olan diyalogdan sonra etraftaki nesneleri inceleyip babanızla ve Biff ile bütün konuşmaları yapın –özellikle babanızla yaptığınız konuşmada “I can fight my own fights, Dad” se eneğini unutmayın- ardından garajın arka bölümüne ge ip Hill Valley’in modeline tıklayın. Marty Court House’un i erisinde doktorun not defterini –otoparkta verdiğiniz- bulacaksınız. Ancak Biff sizden önce davranacak ve Court House’u elinizden kapacak. Geri almaya alışırken modelin atısı a ılacak ve Biff’de not defterini fark edecek. Ne derseniz deyin Biff size defteri vermeyecek.



Babanızın yanına döndüğünüzde i i ıvır zıvır dolu bir kutuyu ortaya ıkartacak. Buradan bizim ihtiyacımız olan tek şey gitarımız. Gitarı alın ve sağınızdaki amfiye yaklaşıp Amplifier Controls’e tıklayıp amfiyi a ın. Envanterinize gelin ve gitarı se erek Amfinin üzerine tıklayın. Tam alacakken Biff gelecek ve bu sefer de gitarı elinizden kapacak. Biz de ona güzel bir müzik keyfi yaşatacağız. Not defterini ele ge irdiğimizde garaj yolunda bir gürültü duyacağız.



Doktorun garaj yolu



Dışarı ıktığımızda DeLorean’i buzla kaplanmış olarak göreceğiz. Aracın üzerine tıklayın. Marty kapıyı a ınca yolcu koltuğunda Einstein’ı göreceğiz. Şimdiki amacımız doktorun hangi yılda olduğunu öğrenmek. Aracın i erisinden önce sağda yerde duran kadın ayakkabısını ardından da ses kayıt cihazını alın. Cihazı aldığınızda doktorun Marty i in bıraktığı ses kaydını duyacağız. Olası bir hata durumunda DeLorean’i otomatik geri dönüşe programlamış ve bu şekilde zaman makinesi doktorun evine geri dönmüş ancak maalesef mesajda doktorun nerede daha doğrusu hangi zamanda olduğuna dair bir bilgi yok. Mesajda bize panelde son gidilen zamanın yazacağını ve oraya gitmemiz gerektiğini belirtiyor ancak maalesef panelde son gidilen zaman göstergesi bozuk. Kayıt cihazını ve ayakkabıyı aldıysanız arabadan ıkın. Ayakkabıyı Einstein’a koklatın.

Hill Valley Şehir Merkezi

Apartmanın önüne geldiğinizde otomata basın. Pencereden ıkan yaşlı kadınla tüm se enekleri konuşun. “I’ve got something for you” se eneğini se tikten sonra envantere girip ayakkabıyı se in ve Edna’ya gösterin. Sizi i eri davet edecek. Etraftaki bütün nesnelere tıklayıp –RADYATÖR HARİÇ- konuşmaları tamamlayın. Daha sonra Edna ile konuşun “When did you lose your shoe?” se eneğini se tiğinizde Edna ayakkabıyı gizli i ki mahzeninin patladığı gün kaybettiğini söyleyecek. “Where was that speakeasy?” se eneğini se tiğinizde şimdiki videocunun olduğu yerde bulunduğunu söyleyecek.

Ardından Edna’nın önünde duran dürbüne tıklayın. Marty dürbün ile videocuya bakacak ve binanın yeniden Şubat 1932’de yapıldığını görecek. Şimdi ise bize gün lazım. Bunun i in Edna’nın gazeteleri bize yardımcı olacak ancak Edna gazetelere dokunmamıza izin vermiyor. Radyatörün yanına gidin ve vanasını a ın. Çıkan ses yüzünden Edna ayın demlendiğini sanıp mutfağa girecek. O i eri girdiğinde gazeteleri araştırın. Marty doktorun öldürüldüğü tarihi bulacak; 14 Haziran 1931.

Doktorun garaj yolu –ikinci kez-

Marty artık ge mişe dönmeye hazır. Babanızla konuştuktan sonra –diyalog se eneğinde neyi se tiğiniz önemli değil- Marty DeLorean’a binecek. Şimdi sırası ile akım kapasitörü alıştırın ve keypad’a tıklayın. Marty, Edna’nın evinde öğrendiği tarihi girecek ve yolculuğumuz başlayacak.



Hill Valley Meydanı – 1931



Marty etrafta bakındıktan sonra gen Edna Stickland ona yaklaşacak ve ge en gün patlayan gizli i ki satılan yer ve onu patlatan Carl SaganDoktor– hakkında neler düşündüğümüzü soracak. Diyaloglardan dilediğinizi se ebilirsiniz ancak Edna’nın suyuna gitmeniz sonrası iin işleri daha kolaylaştıracaktır. Edna Carl Sagan’ın yaptığı şeyi kahramanca buluyor ve i kiden nefret ediyor. Dolayısı ile “I’m a supporter” se eneği Edna’yı mutlu edecek. “I’m against bomb” se eneği ise o kadar etkili olmayacak. Edna ile konuşmayı bitirdikten sonra size isminizi sorduğunda istediğinizi se ebilirsiniz ancak Marty 1931 yılında herkes tarafından o isim ile anılacak.



Caddedeki dükkanların pek oğuna girebiliyoruz ancak bizimi i in önemli olan ü yer var. “Soup Kitchen”, karakolun yanındaki demir parmaklıklı pencereler ve Court House. Doğrudan pencerelerin oraya gidin ve doktor ile konuşun. “I guess I could break you out of jail…” se eneğini se tiğinizde doktorun aklına bu zamanda yaşayan gen versiyonunun roket yakıtı ile alışan bir matkap yapmaya alıştığını hatırlıyor ve hapisten ka ış i in en iyi yöntemin bu olacağına karar veriyor ve onu bulmanız i in size Brown malikanesinin telefon numarasını veriyor. Şimdi yapmamız gereken şey gen Emet Brown’ı bulmak ve onu yarım kalan roket yakıtı ile alışan matkap prototipini tamamlamasını sağlamak.

Karakolun sağındaki Soup Kitchen’a gidin ve i eri girin. Siz i eriye bakınırken dükkana Kid Tanen –Biff’in büyük babası- girecek ve sizin büyük babanız Arthur McFly’ı azarlayıp şapkasını alacak. Arka tarafa ge in ve doktorun size verdiği kağıdı telefon üerinde kullanıp malikaneyi arayın. Telefona ıkan uşak size gen Emmet’ın adalet sarayında olduğunu söyleyecek. Dilerseniz diğer kişilerle de konuşup nesnelere tıklayabilirsiniz, ancak buraya daha sonradan da geleceğiz ve şu an i in diğerlerinin pek bir olayı yok. Tekrardan hapishane penceresine gidin ve doktorla konuşun. Şimdi adliye sarayına gidin –parkın önündeki büyük bina-. Siz tam kapıyı a arken gen Emmet dışarı ıkacak. Onu yakalayıp tüm konuşmaları yapın. Emmet, roket matkabından bahsedince bir hayli endişelenecek ancak yine de söylediklerinizi kabul etmeyecek.

Şimdi onu bizim de bilim adamı olduğumuza ikna etmemiz lazım. Tekrar doktorun yanına pencerelere gidin ve onunla gen Emmet hakkında konuşun –“Well, I’ve met your younger self…”- ardından “Your younger self sure mutters a lot” ve “Why is expo…” ile başlayan se enekleri se tiğinizde doktor sizden gen Emmet’ın mırıldandığı şeyi öğrenmenizi ve ona söylemenizi isteyecek. Şimdi yapmamız gereken gen Emmet’ın mırıldandıklarını kayıt etmek. Onu yolda yakalayın ve envanterden kayıt cihazını se ip üzerine tıklayın. Tamamladıktan sonra tekrar doktorun yanına gidin ve ona dinletin. Doktor dinlediğinde bunun bir denklem olduğunu ve cevabın da Hamilton Operator olduğunu söyleyecek.



Gen Emmet ile tekrar konuştuğunuzda “H Equals the Hamiltonian Operator” se eneğini se in ve onu bilim adamı olduğunuza hatta patent ofisinden geldiğinize ve roket matkabın testini yapmak istediğinize ikna edin. Ancak dertlerimiz bitmiyor elbette. Emmet testi yapmak istiyor ancak ondan önce yapması gereken iki şey var; birincisi Arthur McFly’a mahkeme celbi vermek, ikincisi ise roket matkabın yakıtı i in i ki bulmak. Ancak sorun şu ki Arthur McFky’ın nerede olduğu bilinmiyor ve i kinin yasak olduğu bir dönemde i ki bulmak bir hayli zor. Öncelikle Marty’nin büyükbabasını bulalım.



Berber dükkanından ıkıp ayakkabısını parlatan Kid Tannen’ın yanına gidin ve ayakkabısını boyamaya başlayın. Bu sırada yan koltukta büyük babanızın şapkasını göreceksiniz. Kid ile büyük babanız hakkında konuşun daha sonra “Is that Artie’s hat?” se eneğini se in ardından “Can I have some of those peanuts?” se eneğini se in. Kid size şapkayı uzattığında “What the hell is that!?” se eneğini se ip şapkayı elinden kapın.



Tannen’dan kurtulduktan sonra parka gidin ve şapkayı Einstein’a koklatın ve Athur’u bulun.

Hill Valley Şehir Merkezi – 1931

Apartmanın önüne geldiğinizde otomata tıklayın. Arthur cama ıkacak ve ne istediğinizi soracak. Ona ne derseniz deyin Tannen’ın korkusundan aşağıya inmeyecek. Celbi fırlatmak istediğinizde de gen Emmet onu “elden” vermeniz gerektiğini söyleyecek.

Hill Valley Meydanı – tekrar

Meydana tekrar dönün ve lostranın orada duran Tanen’ın yanına gidin. Sizi görür görmez kovalamaya başlayacak ve Marty parkın ortasındaki gazebonun tepesine ıkacak. Tanen size hakaret edip aşağıya inmenizi söyleyecek. O sırada söylediklerini kaydedin ve daha sonra Einstein’a tıklayın. Einstein Tanen ve yardımcısını oyalarken Marty’de ka ma fırsatı bulacak.

Hill Valley Şehir Merkezi – 1931 – tekrar

Apartmanın önüne geldiğinizde tekrar otomata basın ve Arthur’un tekrar cama ıkmasını sağlayın. Kayıt cihazını onun üzerinde kullanınca aşağıdakinin Kid Tanen olduğunu zannedecek ve aşağıya inecek. Arthur’a mahkeme celbini verdiğinizde bu dertten kurtulmuş olacaksınız. Eğer onunla konuşursanız veya başka bir şey verirseniz tekrar yukarı ıkacak ve baştan başlamak zorunda kalacaksınız.



Hill Valley Şehir Merkezi – 1931



Şimdi sıra geldi yakıt i in gerekli alkolü bulmaya. Parka gidin ve Edna ile konuşun. “What’s the scoop?” se eneğini se tiğinizde size karşıdaki orbacıda gizli işler döndüğünden şüphelendiğini ve onu araştırdığını söyleyecek. Yeni ıkan diyalog se eneklerini de se ince Edna’nın aynı zamanda yardım ama lı muhta lara orba dağıttığını öğreneceksiniz. İlk önce “What’s the Stay Sober Society?” se eneğini se in Edna i ki karşıtı topluluğu anlatacak. Ancak maalesef Tanen orbacıyı satın aldığından beri topluluğun orada buluşmasını yasaklamış dolayısı ile yeni bir yer lazım. Şimdi “I know where the Stay Sober Society can meet!” se eneğini se ip “Brown Residence” se eneğini tıklayın. Bu şekilde Edna bizim adımıza orbayı –yani alkolü gen Emmet’ın evine taşıyacak. “I know a charity taht needs a soup delivery” se eneğini se erseniz Stay Sober Society se eneği haricinde Edna hepsine orba gönderimi yapacak.



Şimdi orbacıya girin. Telefonun yanına gidin ve kapıya tıklayın. Ardından Emmet ile kapı hakkında konuşun. Şimdi tezgahın önüne ge ip Cue Ball ile konuşun ve bir tas orba i in. Ardından ıkan diyalog da herhangi bir baharatı se in ama “paprika”yı mutlaka deneyin. Cue Ball tavsiye ettiğiniz baharat orbaya ekleyecek. O sırada gen Emmet’ın “Eureka” dediğini duyacaksınız. Artık kapımız a ık durabiliyor. Tekrardan kapıyı kontrol edin. Halen Marty’nin sığması i in ok dar ancak en azından masalar dik duruyor. Bir süre sonra Cue Ball ayağa kalkıp duvardaki kırmızı boruya vuracak ve fırıncı tepsisi üzerindeki fı ılarla beraber asansörle aşağıya inecek. Ardından Tannen’ın adamı yeni parti fı ıları getirip aynı yere koyacak.

Şimdi tekrar Cue Ball’a gidin ve onunla konuşup orbaya biraz daha paprika eklemesini söyleyin. Ayağa kalkıp fırıncı tepsisini kenara ekecek ve baharatı alıp orbanın yanına gidecek. O orba ile uğraşırken siz de duvardaki kırmızı boruya tıklayın. Marty boruya vuracak ve asansör alışınca tepsinin üstündeki variller yandaki masaya devrilecek. O sırada Edna i eri girecek ve Cue Ball’dan orba isteyecek. O da i in de “ orba” olan varillerden bir tanesini verecek. Şimdi dışarı ıkıp parka gidin ve Edna ile konuşun ve Stay Sober Society’nin orbaya ihtiyacı olduğunu söyleyin. Edna ‘da topluluğa orba götürmek i in i inde i ki olan varili Emmet’in evine götürürken Emmet bu duruma itiraz edecek. Ancak burada tek yapmanız gereken sırasıyla diyalog se eneklerini se mek ve en sonunda Emmet kabul edecek.

Emmet’ın Laboratuarı -1931

Burası belki de oyunda sizi zorlayabilecek tek yer. Amacımız roket i in yakıt üretmek ve bunun i in alkolün belli işlemlerden ge mesi gerekiyor. Ancak tam bu sırada Emmet’ın babası onu ağırıyor ve bu iş Amrty’e düşüyor. Emmet ona babası ile konuşurken cümle arasında ne yapması gerektiğini bazı kelimeler ile işaret edeceğiniz söylüyor. Eğer altyazılar a ıksa Emmet’ın söylediği büyük harfle yazılmış kelimeler bizim ip ucumuz olacak. A ık değilse Emmet bu kelimeleri yüksek tonda söyleyecek. Alkolün ge eceği işlemler dört adet; Turn Electrical Crank, Release Gaseous Pressure, Sprinkel Bacteria Food ve Stoke Fire. Doğru yaptığınız zaman bir gösterge ıkacak yanlış yaptığınızda ise işlemlerden birisi başarısız olacak ve Emmet gelip dikkatli olmanızı söyleyecek ve babası ile konuşmaya devam edecek. Ara sıra Emmet gelecek ve yakıtın bir miktarını üreteceğiz. Ancak Emmet her geldiğinde olay biraz daha hızlanacak. Bu arada bir süre sonra babasının konuşmasında da bazı kelimeler büyük harfle ıkıyor ve bağırıyor. Ancak bize önmli olan kelimeler Emmet’ınkiler.Hangi kelimelerde hangilerini kullanacağınız ise şöyle;

Sprinkel Bacteria Food – Food, Eating, Bacteria, Fed, Scatter, Microoragnism, Feding, Shake,

Release Gaseous Pressure – Pressure, Release Valve, Vent, Bah of Gas, Bladder

Turn Electrical Crank – Shock, Lightning, Crank, Rotations, Spinning

Stoke FireHot Air, Fire, Burning, Light a Fire, Hotter, Flame,

Her şeyi doğru yaparsanız Emmet geri dönecek ve tüm işlemi tamamlayacak. Ardından onunla konuşun ve doktorun yanına geri dönün.



Patlamadan sonra Edna size gelecek ve doktorun güvenlik i in başka bir yere nakledildiğini söyleyecek. Matkabın kırılına par alarından Jet Drill Remains’i alın ve Edna’nın bisikletine tıklayın. Marty matkabı Edna’nın bisikletine bağlayacak ve doktorun peşine düşeceğiz.



Doktoru Kurtarmak -1931



Polis arabasına geldiğinizde kilide tıklayın. Marty a amayacak. Arabanın sağına gidin ve ön taraftaki alet antasından bijon anahtarını ve arabanın atısından anteni alın. Arkadan dolanarak arabanın soluna gidin ve bijon anahtarını kullanarak yedek lastiği yerinden sökün. Ve sol taraftan ileriye gidin. Arabayı sürenin Tanen olduğunu göreceğiz. Antenle ön camdan anahtarlara uzanmayı deneyin ancak Tanen yüzünden yapamayacağız. Yandaki pencereden doktorla konuşun ve Tannen’ı oyalamasını isteyin. Doktor Tannen’ı oyalarken anteni kullanarak anahtarları alın. Arabanın arkasına gidin ve anahtarları kullanarak kilidi a ın. Tannen size ateş etmeye başladığında elinizdeki jant kapanı kullanıp silahı düşürmesini sağlayın. Yere düşen silaha tıklayın ve silahı kullanarak doktorun zincirlerini kırın. Doktorla konuşun ve “HIT THE THROTTLE” se eneğini se erek kurtulun ve birinci bölümün ilgin sonunu izleyerek bölümü tamamlayın.

Related posts

Leave a Comment