Birds of Steel İnceleme

Birds of Steel İnceleme

Birds of Steel İnceleme

Gaijin Entertainment bu sene sessiz sedasız öne ıkan firmalar arasında. Rus yapımcı daha önce IL-2 Sturmovik: Birds of Prey, Death Track: Resurrection ve X-Blades gibi projelere imza attı. KRI’den birka tane de ödül kazandı. Özellikle IL-2 Sturmovik: Birds of Prey başarılı bir oyundu. Gaijin yine boş durmadı ve 2012 yılı i inde Blades of Time ile Birds of Steel’i oyunculara sundu.

Zamanda yolculuk

Birds of Steel’de 2. Dünya Savaşı’na yeniden geri dönüyoruz. Yapıma girişte eğitim bölümünü oynamanızı tavsiye ederim. Klasik olarak ana hatlarıyla birlikte kontroller, manevralar, iniş/kalkış, hedef alma ve ateş etme gibi kısımlar yer alıyor. Yapımcılar neler yapılması gerektiğini, anlatıp gösterirken, daha sonra ise oyuncudan aynılarını yapmasını istiyorlar. Göreve bodozlama girmeden hem ısınmak, hem de oyunun temel mekaniklerini öğrenmek i in bu bölüm gayet yeterli.



Yapımda tarihsel görevler ve bunlar dışında 16 farklı yerde ıkabileceğimiz daha bir ok görev bulunuyor. Bunlar aslında genel olarak daha önce benzer oyunlarda gördüğümüz klasik bazlı görevler. Aralarında kalabalık bombardıman u ağı grubuna saldırıp, onları gitmeleri gereken yere varmadan önce düşürmek; bize saldıran bir grup u ağı yok etmek gibi bildiğimiz ama lar var. Ancak bunları yaparken oyun sıkıcı değil, hatta zorlu ve sürükleyici atışmalara giriyoruz. A ık ası yaptığım görevler heyecanlı ve sürükleyici oldu. Oyun atmosferi ve mekaniği ile kullanıcıları sarıyor, benim hoşuma gitti.



Yapım i indeki ayarlardan yakıtın sınırsız/sınırlı olması, ger ek i olması veya olmaması gibi yardımcılar var. Zorlu ve ger ek i bir dinamik istiyorsanız, bunu se eneklerden ayarlayabilirsiniz. Böylece yapımı arcade'e kayan dinamikte veya simülasyon havasında oynamak kullanıcıya bırakılmış. Oynanışta diğer bir unsur da tecrübe puanı kazanmak. Düşürdüğümüz u aklardan, kalkış ve inişe kadar tecrübe puanı kazanıyoruz.

Birds of Steel’de en önemli kısımlardan birisi de u aklar. 100’ün üstünde ger ek model kullanılmış. Hepsinin kendine göre avantajları ve dezavantajları var. Her u ağın her kısmında 100 farklı sağlık ve hasar noktası bulunuyor. Bu aldığımız hasarı ve u ağın tepkisini de etkiliyor. Hasara göre u ağın kontrollerinde de işler değişiyor. Eğer yardımcılar kapalıysa, iş biraz daha zorlaşabilir. Bu durumlarda u ak üstündeki hakimiyet oyuncunun becerisine de bağlı. Genel olarak oyunun kontrolleri Gamepad üstüne iyi yedirilmiş. Ama bunlara rağmen tavsiyem, en başta belirttiğim gibi eğitim bölümünü bir kez de olsa oynamanız.

Yüksek semalar!

Oyunun grafikleri genel olarak başarılı. A ık ası kokpit i i harika yapılmış. Göstergelerden, bir ok ayrıntıya kadar hepsi gözüküyor. Hatta kafanızı evirip, u ağın kanadına bakınca, güneş ışığının kanada nasıl arptığını bile görebilirsiniz. Işıklandırma, gölgeler ve modelleme bakımından Gaijin iyi iş ıkarmış. Diğer yandan savaştığımız alanlar da ger ek fotoğrafların ve uydu resimlerinin yansıması. Bazı u ak simülasyonu veya arcade türü olan oyunlarda, yerdeki detaylar belli olmaz. Ancak Birds of Steel’de bir ormanın üstünden ge erken gözüken sahne veya yaşam alanları belli oluyor. Çamur gibi üstünden ge ilmemiş. Sesler bakımından oyun eksik değil. İşini iyi yapıyor.

Birds of Steel, Singleplayer ile sınırlandırılmış bir oyun değil. Online tarafı da var. 4 kişilik co-op modu başarılı. A ık ası Rus yapımcı Gaijin, IL-2 Sturmovik: Birds of Prey ile kalitesini ortaya koymuştu. Birds of Steel de iyi bir oyun. Eğer bu türde yeni bir yapım arıyorsanız, bu oyun size gerekli cevabı verecektir.

Related posts

Leave a Comment